krotoski cichy poznan

Zawory stabilizacyjne

Zawory stabilizacyjne wyposaża sie w układy opóźniające, dzięki którym zawór taki zaczyna zwiększać lub zmniejszać ciśnienie powietrza w elemencie zawieszenia dopiero po upływie 8. . .20 sekund od chwili zmiany obciążenia statycznego. Pełną stabilizację położenia nadwozia uzyskuje się przez zainstalowanie co najmniej trzech zaworów stabilizacyjnych — dwóch w przodzie i jednego w tyle nadwozia, lub odwrotnie. Obecnie stosuje się najrozmaitsze systemy stabilizacji położenia nadwozia, różniące się głównie konstrukcją i dzialaniem zaworów sta...

Auto w teren – Range Rover.

width=300Samochody typu SUV łączą w sobie zalety samochodu osobowego (czyli wygodne wyposażenie wnętrza, klimatyzacja, multimedia), z walorami jezdnymi auta typowo terenowego – czyli napęd na cztery koła, duży prześwit. Auto typu SUV może jedynie wyglądać jak terenówka, a nie radzić sobie na dojeździe, który nie jest utwardzony. Takim autem z pewnością nie jest Ranger Rover, samochód stworzony do jazd...

Elementy hydro-pneumatyczne CITROEN

Elementy hydro-pneumatyczne CITROEN wykorzystuje się  do utrzymywania nadwozia na wymaganej wysokości nad jezdnią. Przy użyciu dźwigni ręcznej, sterującej zawory stabilizacyjne, można ustawiać mieści się cylinder z tłokiem przemieszczanym za pośrednictwem prostego układu korbowego. Dzięki dwom elastycznym przeponom wnętrze elementu jest podzielone na cztery charakterystyczne przestrzenie, Główna przepona oddziela sprężony azot, wypełniający wnętrze kołpaka, od oleju wytłaczanego z cylindra. Natomiast pomocnicza przepona dzieli wnętrze skrzyni korb...

krotoski cichy poznan

Stosowane są dwa zasadnicze rodzaje okładzin ciernych, stosunkowo elastyczne z tkaniny i włókna azbestu, przeplatanej niekiedy metalowym drutem i nasyconej odpowiednią substancją impregnującą (np. bituminem, olejem, żywicą syntetyczną lub tp.), albo dość sztywne kształtki sprasowane z luźnych włókien azbestu nasyconych masa impregnującą. Te ostatnie nadają się od razu do mocowania na szczekach. Okładziny przymocowuje się do szczęk przez: — nitowanie przy użyciu mosiężnych lub miedzianych nitów rurkowych lub nawiercanych; wadą nitowania jest ni...

Najnowsze zdjęcia w galerii krotoski cichy poznan :



Działanie dławika regulowanego jednokierunkowego

Ciecz płynąca z kierunku A do Al nie jest dławiona, ponieważ dopływ do komory wewnętrznej dławika jest większy niż odpływ, w związku z czym w komorze tej panuje ciśnienie umożliwiające przesunięcie zaworu. Natomiast ciecz płynąca z kierunku Al do A jest dławiona, gdyż dopływ do komory w tym przypadku jest mniejszy niż odpływ, a więc nie może nastąpić przesunięcie zaworu. Siłą rzeczy przepływ w tym kierunku jest ograniczony. Regulacji przepływu dokonuje się za pomocą śruby, przesuwającej w jedną bądź w drugą stronę zawór. Zawory dław...

Zapłon iskrownikowy

Zapłon iskrownikowy odznacza się bardzo prostym układem i wybitną niezawodnością działania, ponieważ nie wymaga zasilania z jakiegoś źródła prądu. Typowy układ zapłonu iskrownikowego składa się z iskrownika oraz świec zapłonowych i ich przewodów. Istotną wadą zapłonu iskrownikowego jest konieczność stosowania dość skomplikowanego konstrukcyjnie i kosztownego iskrownika, którego wbudowanie nastręcza niekiedy trudności. Zapłon iskrownikowy działa identycznie jak zapłon akumulatorowy, przy czym jedyna zasadniczą różnica polega na wytwarzaniu...

System P. M. SILTO

Jednosekcyjna pompa wtryskowa zespolona z rozdzielaczem, wyróżniająca się hydraulicznym sterowaniem dawkowania. Pompy wtryskowe P. M. SILTO są stosowane jako osprzęt silnikow wysokoprężnych o niewielkich mocach znamionowych (50. KM) i bardzo wysokich znamionowych prędkościach (do 5000 obr/min). Podczas roboczego suwu tłoczka głównego, po przesłonięciu wylotu kanalika zasilającego olej napędowy jest wytłaczany z komory tłoczenia jednocześnie przez zaworek tłoczący i zaworek cylindryczny. Wskutek tego zaworek cylindryczny podnosi się i za...