auto centrum gliwice otomoto

Zasadnicze zalety przeponowych elementów powietrznych

Zasadnicze zalety przeponowych elementów powietrznych to łatwość nadawania im wymaganej charakterystyki dynamicznego odkształcania oraz uzyskiwania malej częstotliwości drgań własnych nadwozia, nawet 40. . .45 1/min. Najbardziej korzystną charakterystykę dynamicznego odkształcania przeponowego elementu powietrznego zapewnia się bez istotnych trudności przez odpowiednie ukształtowanie tłoka. O progresywności charakterystyki decyduje bowiem głównie sposób zmieniania się czynnej powierzchni tłoka, na którą działa Ciśnienie powietrza, zależnie od poł...

Olej napędowy

Intensywne krążenie oleju napędowego w układzie zasilania zapewnia wielokrotne filtrowanie paliwa, skuteczne  chłodzenie pompo-wtryskiwaczy, dość silnie nagrzewających sie podczas pracy silnika, a ponadto szybkie usuwanie nawet najdrobniejszych pęcherzyków gazowych (powietrza lub par oleju napędowego). Olej napędowy nieprzerwanie dopływa pod ciśnieniem około 3,5 kG/cm2 jednocześnie do studzienek dopływowych wszystkich pompo-wtryskiwaczy. Po przesączeniu się przez wkładkę filtrującą olej napędowy przenika kanalikiem promieniowym i kanalikiem piono...

Pompo-wtryskiwacz CUMMINS PT

Odśrodkowy regulator zasilacza CUMMINS PT działa jako dwuzakresowy. Nurnik regulatora obraca sie wraz z jego wałkiem i wykonuje ograniczone ruchy poosiowe w wyniku oddalania się lub zbliżania wirujących ciężarków. Jak długo chwilowa prędkość biegu silnika nie wykracza poza zakres prędkości użytecznych, tak długo regulator w ogóle nie wpływa na chwilowe dawkowanie, ponieważ siły odśrodkowe działające na wirujące ciężarki uniemożliwiają rozprężenie się sprężyny biegu jałowego, lecz nie wystarczają do ściśnięcia sprężyny największej sz...

auto centrum gliwice otomoto

Maksymalna liczba dostatecznie intensywnych iskier zaplonowych w ciągu minuty zależy od właściwości urządzenia zapłonowego i jest ograniczona z rozmaitych względów, przy czym istotne znaczenie mają czynniki zarówno mechaniczne, jak i elektryczne. Wobec dosć powszechnych obecnie dążności do podwyższania znamionowych prędkości biegu silników o zapłonie iskrowym, częstotliwości zapłonów uzyskiwane przy użyciu klasycznych urządzeń zapłonowych okazują się coraz częściej niewystarczające. Intensywność iskrzenia świecy zapłonowej. Minimalna ...

Najnowsze zdjęcia w galerii auto centrum gliwice otomoto :



Niezależne sterowanie hamulca postojowego

Pedał hamulca ustępując pod naciskiem za pośrednictwem cięgła przekręca poprzeczny wałek pośredniczący, na którym osadzone są tzw. ramiona, czyli dźwignie jednoramienne (w sposób umożliwiający regulacje ich kątowych położeń). Podczas obracania sie walka pośredniczącego dźwignie jednoramienne poprzez cięgła sztywne uruchamiają rozpieracze mechanizmów hamulcowych kół przednich i tylnych. Wykonanie takie umożliwia uzyskanie proporcjonalnego do obciążeń osi pojazdu rozdziału sil hamujących na przednich i tylnych kolach — przez odpowiedni dob...

Sprężyna regulatora

Suwak wraz z tulejami upustowymi zbliża sie do środkowego członu obudowy, ściskając coraz bardziej sprężynę regulatora, a więc zmniejszając dawkowanie. Regulator hydrauliczny działa zatem jako nastawny, czyli utrzymuje ustawioną prędkość biegu silnika, bez względu na jego obciążenie zewnętrzne, jeśli nie przekracza ono dopuszczalnego. Wskutek wciskania pedału przyspieszenia drążek sterujący wsuwa się w głąb pompy wtryskowej i słabnie dławienie przepływu oleju napędowego przez kalibrowany kanalik z komory upustowej do komory zasilania. Wówc...

Charakterystyka wyprzedzenia zapłonu - c.d.

— im bardziej chwilowy skład mieszanki odbiega od najkorzystniejszego (N 0,8. . .0,9), tym wyprzedzenie zapłonu powinno być większe, co zapewnia niezbędne wydłużenie okresów spalania zubożonej lub wzbogaconej mieszanki, — im większa jest odporność przeciwstukowa (liczba oktanowa) paliwa, tym wyprzedzenie zapłonu powinno być większe, odpowiednio do zmniejszonej skłonności paliwa do zapłonu. Wpływ prędkości biegu silnika na najkorzystniejsze wyprzedzenie zapłonu określają zależności pomiędzy użyteczną mocą silnika (pracującego ze stał...