Elementy hydro-pneumatyczne CITROEN wykorzystuje się do utrzymywania nadwozia na wymaganej wysokości nad jezdnią. Przy użyciu dźwigni ręcznej, sterującej zawory stabilizacyjne, można ustawiać mieści się cylinder z tłokiem przemieszczanym za pośrednictwem prostego układu korbowego. Dzięki dwom elastycznym przeponom wnętrze elementu jest podzielone na cztery charakterystyczne przestrzenie, Główna przepona oddziela sprężony azot, wypełniający wnętrze kołpaka, od oleju wytłaczanego z cylindra. Na...
Klasyczne systemy zapłonu zapewniają dostatecznie silne wyładowania iskrowe pomiędzy elektrodami świec zapłonowych tylko w umiarkowanych zakresach częstotliwości zapłonu. Aby podwyższyć dopuszczalną częstotliwość zapłonów i niezawodnośc działania akumulatorowych układów zapłonu stosuje się rozmaite środki i metody, jak np.: regulowanie natężenia prądu płynącego w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej za pomocą opornika o oporności zmieniającej się w rozległych granicach zależnie od t...
Pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej w pompo-wtryskiwaczu jego popychacz unosi górę, zmuszając tłoczek w cylinderku sekcji tłoczącej do wykonania suwu napełniania.
Dawkowanie pompo-wtryskiwacza reguluje sie za pomocą dwóch śrub ustalających jednoramienną dźwigienkę na wałku sterującym. Aby zwiekszyć dawkowanie wykręca się odpowiednio górną śrubę regulacyjną, a następnie wkręca w głąb (do oporu) dolną śrubę regulacyjną — co powoduje wsunięcie się zębatki steruj...