Spadek ciśnienia utrzymywany jest dzięki zwężce w kanale doprowadzającym ciecz na prawą stronę tłoczka. Wówczas siła działająca na tłoczek z lewej strony będzie większa niż z prawej i tłoczek przesunie sie w prawo oraz zamknie dopływ cieczy z przestrzeni S do C. Stan taki będzie trwał dopóty, dopóki zawór będzie otwarty. Z chwilą zamknięcia się zaworu i wyrównania się ciśnień po lewej i prawej stronie, tłoczek otworzy się umożliw...
Wskutek ścierania się okładziny, ze wzrostem przebiegu samochodu coraz bardziej powiększa się luz spoczynkowy, czyli luz istniejący pomiędzy szczęką a bębnem. Lepsze wykorzystanie powierzchni bieżni bębna osiąga się tylko przez zastosowanie układu trzyszczękowego lub czteroszczekowego. Przy określonych wymiarach bębna, w porównaniu z układem dwuszczekowym osiąga się w ten sposób 0 wiele większą skuteczność hamowania (i zmniejsza intesyw...
Układy mechaniczne do uruchamiania mechanizmów hamulcowych kół samochodu spotyka się obecnie dość rzadko i głównie w małych i lekkich pojazdach, z uwagi na trudności w osiągnięciu dużych przełożeń, skłonność elementów układu do odkształcania się oraz kłopotliwą regulacje. Ze względu na prostotę wykonania mechaniczne układy uruchamiające są natomiast często stosowane do sterowania ręcznych hamulców postojowych. Istotne trudności ...