Bez względu na wykonanie głównego elementu powietrznego, zawarte w nim powietrze wypełnia przestrzeń ograniczoną sztywnymi ściankami metalowymi i elastycznymi ściankami, najczęściej z gumy wzmocnionej osnową lub z neoprenu. Bębnowy element powietrzny jest to elastyczny miech w postaci kształtowego cylindra zamkniętego obustronnie stalowymi pokrywami. Przeważnie spotyka się miechy dwufałdowe lub trzyfałdowe, czyli mające pojedyncze przewężenia lub po dwa przewężenia usztywnione stalowymi pierścieniami. Pierścienie usztywniające przeciwdziałają promieniowemu rozszerzaniu się miecha w jego środkowej cz...
Obecnie niemal powszechnie stosuje się jeszcze wciąż dwa systemy zapłonu iskrowego — akumulatorowy oraz iskrownikowy. Inne systemy zapłonu elektrycznego, jak: piezoelektryczny, elektrostatyczny, elektronowy i inne dopiero zaczynają wchodzić w użycie.
Zapłon akumulatorowy odznacza się stosunkowo prostym układem polaczeń oraz nieskomplikowaną konstrukcją i łatwością instalowania podzespołów. Typowy układ zapłonu akumulatorowego składa się z następujących głównych podzespołów : cewka zapłonowa, przerywacz, świece zapłonowe oraz źródło prądu (akumulator, a podczas pracy silnika i ponadto roz...
Siła hamowania, jaką można uzyskać na jednym kole samochodu, jest zmienna i zależy od przyczepności bieżnika opony tego koła do koła nawierzchni do jezdni. Jeżeli siła hamowania staje się większa niż siła przyczepności (Ph > Pp), wówczas obracające się dotychczas hamowane koło ulega zablokowaniu i bieżnik jego opony zaczyna Ślizgać się po nawierzchni, a samochód traci stateczność ruchu. Współczynnik przyczepności opony do nawierzchni jezdni może zmieniać się w dość szerokich granicach zależnie od rodzaju i jakości nawierzchni drogi, warunków atmosferycznych, stanu ogumienia itp. Skuteczno...