Siła hamowania, jaką można uzyskać na jednym kole samochodu, jest zmienna i zależy od przyczepności bieżnika opony tego koła do koła nawierzchni do jezdni. Jeżeli siła hamowania staje się większa niż siła przyczepności (Ph > Pp), wówczas obracające się dotychczas hamowane koło ulega zablokowaniu i bieżnik jego opony zaczyna Ślizgać się po nawierzchni, a samochód traci stateczność ruchu. Współczynnik przyczepności opony do nawierzchni jezdni może zmieniać się w dość szerokich granicach zależnie od rodzaju i jakości nawierzchni drogi, warunków atmosferycznych, stanu ogumieni...
Olej napędowy napływa z komory rozdzielczej do cylinderka w okresach, kiedy tłoczek pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej zbliża się do obrotnicy wyciskowej. Robocze suwy tłoczków kolejno w cylinderkach wszystkich sekcji tłoczących wymusza krzywka obrotnicy wyciskowej, za pośrednictwem popychaczy. Skoki tłoczków Są zawsze jednakowe, ponieważ wynikają jedynie z czynnej wysokości krzywki obrotnicy wyciskowej.
Tłoczenie oleju napędowego do wtryskiwacza rozpoczyna się w chwili, w której główka tłoczka wykonującego suw roboczy przeslania wloty kanalików zasilających w ś...
Świece zapłonowe są połączone przewodami z nieruchomymi elektrodami generatora. Wirująca elektroda generatora, połączona z obu transporterami, podczas każdego obrotu wirnika przesuwa się jeden raz obok każdej z nieruchomych elektrod. Kiedy wirująca elektroda przemieszcza sie obok jednej z elektrod, pokrycie transporterów przez induktory osiąga maksimum. Wówczas obie pary transporter-induktor, działające jako dwa naładowane kondensatory, rozładowują się wywołując silne wyładowanie iskrowe pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej połączonej z nieruchomą elektrodą generatora, o ok które...