Wśród sprężystych elementów pneumatycznych, spotykanych w zawieszeniach współczesnych pojazdów samochodowych ogólnie rozróżnia sie zwykle: — pomocnicze elementy powietrzne, współdziałające z innego rodzaju głównymi elementami sprężystymi zawieszenia, — główne elementy powietrzne, zastepujące innego rodzaju główne elementy sprężyste, np. sialowe lub gumowe, — elementy hydro-pneumatyczne, w których czynnikiem sprężynującym jest zasadniczo tylko gaz, lecz zaznacza się również i wpływ sprężystości cieczy pośredniczącej w przekazywaniu obciążeń. ...
UkÅ‚ady mechaniczne do uruchamiania mechanizmów hamulcowych kół samochodu spotyka siÄ™ obecnie dość rzadko i głównie w maÅ‚ych i lekkich pojazdach, z uwagi na trudnoÅ›ci w osiÄ…gniÄ™ciu dużych przeÅ‚ożeÅ„, skÅ‚onność elementów ukÅ‚adu do odksztaÅ‚cania siÄ™ oraz kÅ‚opotliwÄ… regulacje. Ze wzglÄ™du na prostotÄ™ wykonania mechaniczne ukÅ‚ady uruchamiajÄ…ce sÄ… natomiast czÄ™sto stosowane do sterowania rÄ™cznych hamulców postojowych. Istotne trudnoÅ›ci w konstruowaniu mechanicznego ukÅ‚adu uruchamiajÄ…cego nastrÄ™cza konieczność kompensowania wychyleÅ„ i zmian poÅ‚ożenia kóÅ...
Zawór unoszenia i zawór opuszczania, sterowane oddzielnymi krzywkami na wałku korby, zapewniają stabilizacje położenia nadwozia. Cylinder jest osadzony skośnie w swym gnieździe, co zapewnia stosunkowo długie czynne ramie wykorbienia. Po napełnieniu w wytwórni odpowiednimi ilosciami azotu i oleju hydropneumatycznego ARMSTRONG lub płynu amortyzatorowego element ARMSTRONG nie wymaga w ogóle jakiejkolwiek obsługi w okresie eksploatacji. Zadanie czynnika sprężynującego spełnia azot wypełniający kołpak. Jak długo element przejmuje tylko obciążenie sza się lub zmniejsza ...