W miare przyspieszania biegu silnika maleją okresy zwarcia styków przerywacza, w związku z czym zmniejsza się natężenie prądu rozwarcia, a więc maleje również i wysokość napięcia w uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej.
Pojemność obwodu wtórnego układu zapłonu zależy od wykonania jego elementów składowych oraz od sposobu ich zabudowy w samochodzie, od systemu ograniczania zakłóceń odbioru radiowego, od temperatury otoczenia oraz od rodzaju przewodów wysokiego napięcia i ich rozmieszczenia.
Aby podwyższyć wysokie napięcie wytwarzane przez uzwojenie wtórne cewki zapłonowej, trzeba odpowiednio powięk...
Warunki współpracy styczek przerywacza są dość trudne. Styk ruchomy przerywacza zwiera się ze stykiem nieruchomym uderzeniowo, wskutek nacisku rozprężającej sie spreżyny młoteczka. Częstotliwość zwierania styków przerywacza jest na ogół duża, rzędu kilku tysięcy razy w ciągu minuty, W okresach zwierania i rozwierania pomiędzy styczkami przerywacza zachodzą wyładowania iskrowe oraz tworzy się łuk elektryczny, wywołujący zjawisko przenoszenia materiału ze styczki dodatniej na styczkę ujemną
Styczki przerywaczy obecnie wykonuje się prawie wyłącznie z wolframu, który odznacza się wysoką temperatur...
Rozkład sił w prostym bębnowym mechanizmie hamulcowym świadczy, że wypadkowa siła oporów tarcia TB przeciwstawiających się obracaniu bębna względem szczęki daje się rozłożyć na dwie składowe: F” skierowaną ku środkowi podpory (osi sworznia) oraz F, dociskającą szczękę tzw. współbieżną (lewą) do bębna lub odpychającą szczękę przeciwbieżną (prawą) od bieżni bębna. Dzięki temu szczęka współbieżna jest silniej dociskana do bieżni bębna niż szczęka przeciwbieżna, a wiec i w odpowiednio większym stopniu uczestniczy w wywoływaniu momentu hamującego. Jeżeli koło zmieni kierunek obrotu (n...