Dławiki jednokierunkowe

Tags: , , ,

Przepływ z A do B jest dławiony w różnym stopniu zależnie od położenia końcówki stożkowej śruby nastawczej. Przy przepływie w odwrotnym kierunku ciecz unosi gniazdo ruchome pokonując opór sprężyny przepływa swobodnie. Podobnie działający, lecz nieco inaczej zbudowany jest dławik także jednokierunkowy, służący do regulowania prędkości podjazdu roboczego w podbijarkach torowych. Dławiki jednokierunkowe montuje się na ramie maszyny jako oddzielne zawory. Dławik jednokierunkowy jest wstawiony w przedłużeniu przewodu hydraulicznego doprowadzającego ciecz roboczą do siłownika podnoszenia toru. Przepływ z prawej strony do lewej jest dławiony, przy czym wielkość dławienia jest regulowana za pomocą obrotowej nakrętki, przemieszczanej wzdłuż kadłuba zaworu. Pewnego rodzaju odmianą zaworu dławiącego jest zawór amortyzujący. Zawór ten służy do amortyzacji ruchu zespołu podbijającego w ostatniej fazie podnoszenia. W czasie podnoszenia zespołu podbijającego ciecz z zaworu sterującego przepływa przez króciec A, otwór zamykany zaworem 10 do króćca B i dalej do siłownika podnoszącego zespół. W ostatniej fazie ruchu listwa sterująca naciska na rolkę popychacza 4, przesuwa zawór 10 zamykając swobodny przepływ od króćca A do B. Wówczas jest możliwy przepływ jedynie przez otwór zamykany przez wkręt dławiący. Prędkość podnoszenia zespołu podbijającego w ostatniej fazie ruchu jest regulowana przez wkręt dławiący. Przy opuszczaniu zespołu ciecz od króćca B do A przepływa swobodnie przez zawór zwrotny. Synchronizator ruchu jest włączony w układ napędu wibracji płyt zagęszczających od czół podkładów w podbijarce typu MD—07-92. DO króćca P doprowadza się ciecz pod ciśnieniem, a króćce A i B łączy się z odbiornikami. W tym konkretnym przypadku odbiornikami są dwa silniki napędu wibracji. [podobne: serwis samochodowy, serwis samochodów, serwis samochodowy wrocław, serwis samochodowy zamość ]

Comments are closed