System P. M. SILTO

Tags: , ,

Jednosekcyjna pompa wtryskowa zespolona z rozdzielaczem, wyróżniająca się hydraulicznym sterowaniem dawkowania. Pompy wtryskowe P. M. SILTO są stosowane jako osprzęt silnikow wysokoprężnych o niewielkich mocach znamionowych (50. KM) i bardzo wysokich znamionowych prędkościach (do 5000 obr/min).

Podczas roboczego suwu tłoczka głównego, po przesłonięciu wylotu kanalika zasilającego olej napędowy jest wytłaczany z komory tłoczenia jednocześnie przez zaworek tłoczący i zaworek cylindryczny. Wskutek tego zaworek cylindryczny podnosi się i zaślepia kanalik obejściowy, a tłoczek swobodny ustępując pod naporem oleju przepuszczanego przez zaworek tłoczący wytłacza dawkę oleju napędowego poprzez zaworek odcinający do przewodu wysokiego ciśnienia i dalej do wtryskiwacza.

Tłoczenie oleju napędowego kończy się z chwilą, w której obrzeże swobodnego tłoczka zaczyna odsłaniać wlot kanalika nadmiarowego. Wobec nagłego zaniku nadciśnienia zamyka się zaworek odcinający i tłoczek swobodny pod naciskiem rozprężającej się sprężyny powrotnej opada w dół. Ponieważ jednocześnie kończy Się dopływ oleju napędowego z komory tłoczenia, swobodny tłoczek przez otwarty już zaworek cylindryczny przepycha olej napędowy. kanalikiem obejściowym — spod siebie do komory sprężyny.

Sterowanie dawkowaniem polega na regulowaniu intensywności przepływu oleju napędowego do przestrzeni nad swobodnym tłoczkiem. lm silniej zawór iglicowy dławi przepływ paliwa, tym mniej oleju napędowego przenika do komory sprężyny powrotnej swobodnego tłoczka i tym mniejsze jest więc dawkowanie. [więcej w: naprawa vw wrocław, serwis toyoty warszawa, volvo naprawa warszawa ]

Zadania rozdzielacza spełnia główny tłoczek, który wykonując ruchy posuwisto-zwrotne jednocześnie obraca się z prędkością obrotową walka kułaczkowego, czyli dwa razy wolniej niż wał korbowy silnika (czterosuwowego). Wymagane ciśnienie zasilania utrzymuje zębata pompa zasilająca, wbudowana w pompę wtryskową.

Zapłon elektryczny polega najczęściej na wykorzystywaniu zjawiska elektrycznego wyładowania iskrowego pomiędzy elektrodami umieszczonymi w komorze sprężania cylindra, do zapalania mieszanki wypełniającej jej wnętrze. Niekiedy zapalanie mieszanki powoduje się przez wyładowanie łukowe na powierzchni półprzewodnika.

Comments are closed