System WESTINGHOUSE

Tags: , , ,

Zawór stabilizacyjny zawiera dwa zawory powietrza — wlotowy i wylotowy — zamykane samoczynnie przez sprężyny. Dzięki zastosowaniu cięgła ze sprężyna śrubową, szybkie zmiany wysokości nadwozia nad jezdnią nie powodują ruchów wahadłowych dźwigni sterującej, która może się przekręcać jedynie w sposób kontrolowany przez hydrauliczne urządzenie opóźniające. Obok omówionych, w praktyce spotyka się rozmaite specjalne zawory stabilizacyjne. Do najbardziej rozpowszechnionych należą proste zawory stabilizacyjne o sterowaniu elektromagnetycznym, działające tylko w określonych sytuacjach np. w autobusie tylko w okresie otwarcia drzwi wejściowych dla pasażerów. Zamkniętą przez przeponę przestrzeń w komorze wypełnia niezmienna ilość azotu, sprężonego wstępnie do około 170 kG/cm2. Wnętrze cylindra jest całkowicie zapełnione olejem (Pentosin, czerwony lub Antar FH6), doprowadzonym pod wysokim ciśnieniem z centralnego układu hydraulicznego. Pomocnicze zaworki dławiące, wbudowane w grodzi pomiędzy wnętrzem cylindra i komory służą jedynie do osłabiania impulsów ciśnieniowych, wywoływanych nagłymi zmianami ciśnienia w układzie hydraulicznym. Podczas wychylania się kola jezdnego wskutek obciążenia dynamicznego, wahacz zawieszenia poprzez przekładnię mechaniczną zwiększają cą nacisk wsuwa tłok elementu hydro-pneumatycznego w głąb cylindra, czyli wytłacza z niego olej do kulistej komory. Pod naporem oleju przepona odkształca się sprężając azot. W miarę zanikania obciążenia dynamicznego azot się rozpręża i prostując przeponę wy pycha olej z kulistej komory do cylindra, a tłok ustępując pod naporem oleju poprzez wahacz zmusza koło jezdne do ustawienia się w położeniu wyjściowym. Zawór stabilizacyjny, reagujący na zmiany odległości pomiędzy wahaczem a nadwoziem, reguluje napełnienie olejem cylindra elementu hydro-pneumatycznego, przywracając w ciągu 3. . .8 sekund pierwotne położenie nadwozia. Wskutek dość powolnego przepływu oleju przez zawór stabilizacyjny, od centralnego zasobnika nadciśnienia do elementu hydro-pneumatycznego (podnoszenie nadwozia) lub od elementu do zbiornika oleju (opuszczanie nadwozia), drgania i wstrząsy wywoływane najeżdżaniem kół jezdnych na nierówności nawierzchni biorąc praktycznie nie powodują zmian w pozycji nadwozia. [hasła pokrewne: serwis skody wrocław, naprawa samochodów lublin, serwis seat warszawa,Serwis Seat Wrocław ]

Comments are closed