Zasada pracy zaworu rozładowania pompy

Tags: , ,

Zasada pracy zaworu rozładowania pompy jest podobna do zasady pracy zaworu nadciśnieniowego. Zawory te różnią sie sposobem włączenia w układ, doprowadzeniem ciśnienia cieczy z układu roboczego, sposobem wyrównywania ciśnień pod i nad zaworem — przez otwór kalibrowany w dnie zaworu oraz dodatkowo wmontowanym zaworem zwrotnym. W niektórych podbijarkach są stosowane zawory rozładowania pompy różniące się od opisanego poprzednio przede wszystkim sposobem doprowadzenia ciśnienia cieczy do kanału sterującego. Doprowadzenie to wykonano wiercąc otwór w płycie montażowej łącząc komorę zaworu zwrotnego z kanałem. Praca każdego zaworu rozładowania pompy musi być nienaganna, gdyż od tego zależy sprawność funkcjonowania całego układu. Włączanie się i wyłączanie zaworu ujawnia się tym, że przewód giętki odprowadzający na przelew w tym czasie drga oraz wydaje charakterystyczny dźwięk. Częste włączanie się zaworu w czasie, gdy pompa pracuje, a odbiorniki nie pobierają cieczy, świadczy o dużych przeciekach w układzie lub braku gazu bądź niedostatecznej jego ilości w akumulatorze hydraulicznym. Zawór redukcyjny służy do utrzymywania określonego ciśnienia roboczego w odgałęzieniu układu hydraulicznego. Wykorzystuje się to w układzie zwierania łap podbijarek, gdzie zawór redukcyjny włącza się szeregowo. Ciecz doprowadza się na króciec S od rozdzielacza zwierania łap, czyli ciecz pod ciśnieniem jest doprowadzana w momencie, gdy zostanie uruchomiony rozdzielacz zwierania łap (po opuszczeniu zespołu podbijającego). Tłoczek redukcyjny jest utrzymywany przez sprężynę w położeniu otwartym. Ciecz przedostaje się do przestrzeni wylotowej C oraz na obie strony tłoczka. Przedostanie się tak wysokiego ciśnienia pod zawór 6 spowoduje momentalne jego otwarcie się. Siła sprężyny dociskającej zawór jest równoważna sile obniżonego ciśnienia. Jeżeli na przykład za pomocą śruby ustawimy ciśnienie na wylocie wynoszące 9 MN/m2 (90 at), to wszelki wzrost ciśnienia w komorze wylotowej powyżej tej wartości spowoduje otwarcie się zaworu, a tym samym spadek ciśnienia po prawej stronie tłoczka. [więcej w: wynajem autokarów Warszawa, serwis chrysler warszawa, mycie ciśnieniowe ]

Comments are closed