System TORSION-LEVEL

Tags: , , ,

Zasadnicza modyfikacja polega na tym, że element gumowy odkształca się wskutek naporu cieczy wypełniającej całkowicie przestrzeń uszczelnioną przeponą, w miare uginania się przepony pod naciskiem stożkowego tłoka, na który działa obciążenie zewnętrzne. są wbudowane po bokach, pod Środkowa częścią spodu nadwozia samo niosącego przy użyciu sprężystych wsporników. Tłok jest połączony cięgłami z wahaczami kół jezdnych, przedniego i tylnego, co zapewnia współzależność ich wychyleń. Okładzina cierna tłoka współpracuje ślizgowo z gładzią cylindra, dzięki czemu uzyskuje się dość skuteczne tłumienie drgań i wstrząsów. System TORSION-LEVEL. Zadania elementów sprężys tych zawieszenia spełniają długie drążki skrętne, wiążące wahacze kół jezdnych, przedniego i tylnego, po każdej stronie samochodu. Stabilizację położenia nadwozia zapewnia para pomocniczych drążków skrętnych, W razie zmiany wysokości nadwozia nad jezdnią wyłącznik sterujący włącza samoczynnie silnik elektryczny, który poprzez przekładnię zwiększa lub zmniejsza napięcie pomocniczych drążków skrętnych aż do przywrócenia pierwotnego położenia nadwozia. System HYDROLASTIC. Zawieszenie sprzężone uzyskuje się przez zastosowanie hydro-elastycznych elementów sprężystych, które po obu stronach samochodu są połączone parami, za pomocą cienkich rurek stalowych i przewodów elastycznych. Schemat zawieszenia systemu TORSION-LEVEL Wychyleniom koła jezdnego przeciwstawia się głównie element gumowy o progresywnej charakterystyce odkształcania, pracujący na ściskanie i Ścinanie. Jednocześnie ciecz przeciskając się przez zwężki dławiące w stożkowej przegrodzie, zaopatrzone w gumowe zawory, osłabia uderzenia i tłumi drgania — podobnie jak w amortyzatorze dwustronnego działania opóźniając zarówno uginanie się, jak i odprężanie elementu gumowego. Jako cieczy używa sie mieszaniny wody (pozbawionej składników mineralnych) oraz alkoholu. Hydrauliczne urządzenie stabilizujące utrzymuje nadwozie w poziomie, bez względu na rozmieszczenie ładunku lub oddziaływanie wszelkich obciążeń poprzecznych, skośnych lub wzdłużnych, a ponadto przywraca niezmienną wysokość nadwozia nad jezdnią w razie zmiany statycznego obciążenia kół jezdnych. [hasła pokrewne: serwis, serwis Fiat, Serwis Audi Wrocław, mercedes serwis warszawa ]

Comments are closed