Zasadnicze zalety przeponowych elementów powietrznych

Tags: , , ,

Zasadnicze zalety przeponowych elementów powietrznych to łatwość nadawania im wymaganej charakterystyki dynamicznego odkształcania oraz uzyskiwania malej częstotliwości drgań własnych nadwozia, nawet 40. . .45 1/min. Najbardziej korzystną charakterystykę dynamicznego odkształcania przeponowego elementu powietrznego zapewnia się bez istotnych trudności przez odpowiednie ukształtowanie tłoka. O progresywności charakterystyki decyduje bowiem głównie sposób zmieniania się czynnej powierzchni tłoka, na którą działa Ciśnienie powietrza, zależnie od położenia tłoka względem cylindra, czyli zależnie od ugięcia elementu. Działanie przeponowego elementu powietrznego zależy w dużej mierze od prawidłowości układania się przepony na tłoku podczas uginania się elementu pod obciążeniem dynamicznym. Poduszkowe elementy powietrzne instaluje się wzdłużnie, po jednym z każdej strony pojazdu. Najczęściej poduszkowe elementy powietrzne spotyka się w zespolonych zawieszeniach par mostów napędowych, głównie w dużych samochodach ciężarowych lub w autobusach. Zasilanie elementów powietrznych zawieszenia. Niemal wszystkie główne elementy powietrzne w zawieszeniach pojazdów samochodowych są zasilane sprężonym powietrzem, co umożliwia regulowanie położenia nadwozi przez zmienianie ciśnienia w elementach powietrznych. Układy zasilania elementów powietrznych są na ogól dość podobne. Sprężarka napędzana przez silnik samochodu tłoczy po wietrze przez zawór zwrotny do zbiornika, zapewniając utrzymywanie się w nim stałego ciśnienia roboczego. Sprężarka pracuje tylko w okresach doładowywania zbiornika, w którym znajduje się zapas powietrza do regulacji polożenia nadwozia podczas postoju pojazdu, kiedy jego silnik nie pracuje. W samochodzie ciężarowym lub autobusie nadciśnieniowy układ uruchamiający mechanizmy hamulcowe kół jezdnych oraz układ zasilania elementów zawieszenia, są często zespolone ze sobą, czyli mają wspólne zbiorniki oraz zasila je jedna sprężarka o odpowiednio dużej wydajności. Wśród układów zasilania elementów powietrznych zawieszenia współczesnych pojazdów samochodowych rozróżnia się ogólnie dwie podstawowe odmiany. układ otwarty, który wyróżnia sie zastosowaniem jednego tylko zbiornika sprężonego powietrza; [podobne: serwis citroen warszawa, citroen serwis warszawa, serwis seat warszawa,Serwis Seat Wrocław ]

Comments are closed